Latest Digital Marketing Strategies: Increasing Relevance and Engagement with Customers
Keywords:
Strategy, Digital Marketing, Relevance Interaction, CustomersAbstract
This research aims to analyze the latest digital marketing strategies that can increase relevance and interaction between companies and customers. In an era of continuously developing technology, it is important for companies to adapt relevant and effective marketing strategies to maintain their competitiveness in an increasingly competitive market. Through a qualitative descriptive approach, this research analyzes the latest trends in digital marketing, focusing on aspects of content relevance and customer interaction. The research results show that there is an urgent need for companies to adopt more personalized and relevant digital marketing strategies, with a focus on using content tailored to consumer preferences and behavior. This research also identifies several key factors that influence interactions between companies and customers via digital platforms. Based on these results, it is recommended that companies consider a marketing approach that focuses on adequate user experience and ongoing interaction with customers.
References
Arianto, B., & Risdwiyanto, A. (2021). Kiprah aktor warganet melalui media sosial dalam pemasaran digital: Studi kasus pada# hondabeat. Jurnal Maksipreneur: Manajemen, Koperasi, dan Entrepreneurship, 11(1), 19-46.
Arifqi, M. M., & Junaedi, D. (2021). Pemulihan perekonomian indonesia melalui digitalisasi UMKM berbasis syariah di masa pandemi Covid-19. Al-Kharaj: Jurnal Ekonomi, Keuangan & Bisnis Syariah, 3(2), 192-205.
Aripin, Z. (2021). Marketing Management. Deepublish.
Arrahma, F. A., & Abadi, M. T. (2022). Strategi Pemasaran: Cara Kedai Geprek Niki bisa Bertahan di Era Digital. Jurnal Manajemen Riset Inovasi, 1(3), 239-249.
Chakti, G. (2019). The Book Of Digital Marketing: Buku Pemasaran Digital (Vol. 1). Celebes Media Perkasa.
Chrismardani, Y. (2014). Komunikasi pemasaran terpadu: implementasi untuk UMKM. Neo-Bis, 8(2), 179-189.
Dz, A. S. (2018). Inklusi Keuangan Perbankan Syariah Berbasis Digital-Banking: Optimalisasi dan Tantangan. Al-Amwal: Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syari'ah, 10(1), 63-80.
Erwin, E., Ardyan, E., Ilyas, A., Ariasih, M. P., Nawir, F., Sovianti, R., ... & Munizu, M. (2022). DIGITAL MARKETING: Penerapan Digital Marketing pada Era Society 5.0. PT. Sonpedia Publishing Indonesia.
Habib, I., Novansyah, D., Arianto, R. D., Darmawan, H. N., & Radianto, D. O. (2022). Marketing Development Strategy In The Digital Age. Jurnal Ekonomi, Manajemen, Akuntansi Dan Keuangan, 4(3), 817-826.
Irawan, B. P. (2022). Peran Interaction Capability dalam Meningkatkan Customer Participation dan Holistic Perceived Value. Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 23(2), 99-114.
Ishak, A. (2005). Pentingnya kepuasan konsumen dan implementasi strategi pemasarannya. Jurnal Siasat Bisnis.
Maesaroh, S., Lubis, R. R., Husna, L. N., Widyaningsih, R., Susilawati, R., & Yasmin, P. M. (2022). Efektivitas Implementasi Manajemen Business Intelligence pada Industri 4.0. ADI Bisnis Digital Interdisiplin Jurnal, 3(2), 69-75.
Mustika, I. W. W., & Maulidah, S. B. J. (2022). Analisis Penggunaan Media Sosial Sebagai Sarana Pemasaran pada Usaha Kecil Menengah. Jurnal Riset Manajemen Komunikasi, 3(1), 7-12.
Nasution, D. A., & Nurbaiti, N. (2022). Strategi Peningkatan E-Business Untuk Meningkatkan Penjualan Internasional. Ekonomi Bisnis Manajemen dan Akuntansi (EBMA), 4(1), 1181-1187.
Neno, M. S. (2021). Analisi Pemanfaatan Digital Marketing Pada Rumah Makan Kahang Jaya Liliba Di Masa Pandemi Covid 19. GLORY Jurnal Ekonomi dan Ilmu Sosial, 2(2-Jun), 147-160.
Nurpratama, M., & Anwar, S. (2020). Penerapan digital marketing bagi usaha mikro, kecil dan menengah (umkm) di kelurahan karangmalang kecamatan indramayu kabupaten indramayu: Implementation Of Digital Marketing For Micro, Small And Businesses Medium (UMKM) In Kelurahan Karangmalang Kecamatan Indramayu, Kabupaten Indramayu. Jurnal Investasi, 6(2), 87-102.
Santoso, P. Y. (2018). Transformasi Integrated Marketing Communication Di Era Digital. Jurnal Pustaka Komunikasi, 1(2), 313-326.
Saragih, M. G., Manullang, S. O., & Hutahaean, J. (2020). Marketing Era Digital. CV. Andalan Bintang Ghonim.
Silviani, I., & Darus, P. (2021). Strategi Komunikasi Pemasaran Menggunakan Teknik Integrated Marketing Communication (IMC). Scopindo media pustaka.
Sukmadinata, N. S. (2011). Metode Penelitian dan Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Syafira, D., Suhairi, S., Wulandari, J. P., Iswanti, P., & Fauzi, S. I. (2022). Analisis Etika Komunikasi Bisnis Dalam Strategi Pemasaran Produk Di Sosial Media. Jurnal Ekonomika Dan Bisnis, 3(2), 379-384.
Umbara, F. W. (2021). User Generated Content di Media Sosial Sebagai Strategi Promosi Bisnis. Jurnal Manajemen Strategi dan Aplikasi Bisnis, 4(2), 572-581.
Wibowo, F., Khasanah, A. U., & Putra, F. I. F. S. (2022). Analisis Dampak Kehadiran Pasar Modern terhadap Kinerja Pemasaran Pasar Tradisional Berbasis Perspektif Pedagang dan Konsumen di Kabupaten Wonogiri. Benefit: Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 7(1), 53-65.
Wiyani, W. (2008). Meningkatkan nilai perusahaan melalui investasi teknologi informasi. Jurnal keuangan dan perbankan, 12(2), 240-252.
Yusuf, F. (2016). Optimalisasi program branding dan aktivasi merek di era digital. Komunikasi: Jurnal Komunikasi, 7(1).