The Influence of Brand Image, Product Quality and Price Perception on Purchase Decisions on Camille Beauty Masks (Case Study on FEB Students of the Management Study Program Class of 2021, Universitas Bhayangkara Jakarta Raya)
Keywords:
Brand Image, Product Quality, Price Perception, Purchase DecisionAbstract
This study aims to analyze the influence of Brand Image, Product Quality and Price Perception on the purchase decision of Camille Beauty Mask products. The research method used is the puposive sampling method by distributing questionnaires to respondents. The data analysis technique in this study uses SPSS version 26 analysis. The results show that Brand Image does not have a significant effect on purchase decisions, although it is statistically significant. On the other hand, the variables of Product Quality and Price Perception are the more dominant factors in influencing the purchase decision on Camille Beauty masks. This research provides important implications for companies to pay more attention to Product Quality and Price Perception factors to improve purchasing decisions among consumers.
References
Alma, B. (2021). Manajemen pemasaran dan pemasaran jasa.
Am, M. (2023). Periklanan komunikasi pemasaran terpadu. Jakarta: Penerbit Kencana.
Apriani, S., & Bahrun, K. (2021). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Maskara Maybelline. Jurnal Manajemen Modal Insani Dan Bisnis (Jmmib), 2(1), 14–25.
Cahyaningtyas, C. A., & Budiarti, A. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Dimediasi Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Masker Camille Di Shopee. JIRM : Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 11(7), 1–19.
dan Kanuk, S. (2007). Perilaku Konsumen. Edisi Kedua. PT. Indeks Gramedia. Jakarta.
Dinawan, M. R. (2021). Analisis Faktor–Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian (Studi kasus pada konsumen Yamaha Mio PT Harpindo Jaya Semarang). UNIVERSITAS DIPONEGORO.
Ernawati, D. (2020). Pengaruh kualitas produk, inovasi produk dan promosi terhadap keputusan pembelian produk Hi Jack sandals Bandung. JWM (Jurnal Wawasan Manajemen), 7(1), 17–32.
Gifani, A., & Syahputra, S. (2021). Pengaruh Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Produk Smartphone Oppo Pada Mahasiswa Universitas Telkom. Majalah Bisnis Dan IPTEK, 10(2), 81–94.
Hermawan, K. (2022). Positioning, Diferensiasi, dan Brand, Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
Jurkami. (2023). Jurnal Pendidikan Ekonomi ( JURKAMI ) Jurnal Pendidikan Ekonomi ( JURKAMI ). 8.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2020). PRINSIP PRINSIP MANAJEMEN (Vol. 1, Issue 2). Jilid.
Pratiwi, I., & Soliha, E. (2023). Kualitas produk, citra merek dan persepsi harga terhadap kepuasan pelanggan pada klinik kecantikan Natasha Skin Care di Semarang. SEIKO: Journal of Management & Business, 6(1), 355–367.
Qolbi, N. (2023). Pengaruh harga terhadap minat beli pada Pizza Hut Batu Aji Batam. Jurnal Al-Amal, 2(1), 21–27.
Ratri, L. E. (2023). Strategi Memenangkan Persaingan Pasar. Jakarta: Salemba Empat.
Sari, N. N. (2023). ANALISIS PENGARUH CELEBRITY ENDORSEMENT , BRAND IMAGE DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK LOKAL SOMETHINC MELALUI BRAND TRUST. JURNAL MAHASISWA MAGISTER MANAJEMEN, 1(1).
Shahzad, M. F., Xu, S., Lim, W. M., Yang, X., & Khan, Q. R. (2024). Artificial intelligence and social media on academic performance and mental well-being: Student perceptions of positive impact in the age of smart learning. Heliyon, 10(8). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e29523
Stanton, W. J. (1996). Prinsip Pemasaran Jilid II. Jakarta: Penerbit Erlangga, Translation, Edisi Ketujuh.
Tjiptono, F. (2008). Strategi bisnis pemasaran. Yogyakarta: Andi.
Tjiptono, F., & Chandra, G. (2019). Service, Quality dan Satisfaction, edisi pertama, cetakan kedua, Penerbit: ANDI, Yogyakarta., 2009. Strategi Pemasaran, Edisi Kedua, Cetakan Ketujuh, Penerbit Andi, Yogyakarta.
Wahyuni, H. C., Sulistiyowati, W., & Khamim, M. (2022). Pengendalian kualitas: aplikasi pada industri jasa dan manufaktur dengan Lean. Six Sigma Dan Servqual/Hana Catur Wahyuni, Wiwik Sulistiyowati, Muhammad Khamin.
Wardani, D. S. D., & Maskur, A. (2022). PENGARUH CELEBRITY ENDORSER, CITRA MEREK DAN KEPERCAYAAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK SCARLETT WHITENING (Studi Kasus Pengguna Scarlett Whitening). Jesya, 5(2), 1148–1160. https://doi.org/10.36778/jesya.v5i2.689
Widya, C. A., & Riptiono, S. (2023). Pengaruh Online Consumer Review Dan Viral Marketing Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Consumer Trust Sebagai Intervening (Studi Pada Pengguna Instagram Di 1 Kecamatan Kebumen). Jurnal Ilmiah Mahasiswa Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi (JIMMBA), 1(1), 76–84.
Yudha, P. F., & Hayuningtias, A. K. (2022). Pengaruh Celebrity Endorser , Viral Marketing dan Brand Trust terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Ventela. Jurnal Bisnis Dan Manajemen, 5(c), 307–318.